סמל המרכז הקהילתי

02-5302727
שעות מענה המזכירות 9:0-13:00 17:00-19:00">טל: 02-5302727
שעות מענה המזכירות 9:0-13:00 17:00-19:00

5302727m@gmail.com
פקס: 025376830

מאמר לפרשת בראשית

מאמר לפרשת בראשית

 

בראשית, ברא אלוקים את השמים ואת הארץ, והארץ היתה תוהו ובוהו, וחושך על פני תהום, ורוח אלוקים מרחפת על פני המים.

 המילה   ב.ר.א.ש.י.ת נבחרה להתחיל את ספר הספרים נתבונן במילה נלמד את המילים שהיא מכילה בתוכה, נאזין לצלילים , ישנם לא מעט מילים שחבויים במילה בראשית ואני בוחר לצורך שיחתנו לראות את בראשית המילה כולה כמצב מצב התחלתי  , לראות את המילה "ראש" כסמל ולראות את המילה "שית" – במובנה לשים . אז המצב ההתחלתי הזה שחל ברגע זה מכיל בתוכו ראש ושם אותנו במצבים שהפסוק ממשיך ומדבר עלהם .

קריאה רגשית שמתייחסת להווה שואפת לחוות את הפסוק ממש עכשיו וליחס לו משמעות אקטיבית לעצמי כשאני קורא אותו .

היינו משה מסב את תשומת ליבנו לכך שהקב"ה נתן לנו ראש והעניק לנו בתוכו יכולות מחשבתיות רגשיות והתנהגותיות לפעולה תמידית 24/7 .

לראש הזה יש שמים וארץ – שמים בהגדרה החומרית מזכירה לנו את מילה מים , וארץ במשמעותה החומרית מזכירה לנו עפר , סלעים , וכד' .. 

בקריאה רגשית כשאני מייחס לפסוק רלוונטיות אלי ממש,  אני מנכס תובנה נוספת ,  גופנו מורכב מכ 80% נוזלים ( מים ) וכ 20% עפר ( ארץ), ומעיד הכתוב על המצב  והארץ היתה תוהו ובוהו , הניסוח הוא בזמן עבר "הייתה"  , נתייחס לזמן בהמשך, ועכשיו נדבר על המצב ב "ארץ " כחלק החומרי של הגוף שלי  . הפסוק מגדיר את הארץ שלי  "תוהו ובוהו" ואילו מזכירים את המילים תהייה ובהייה, כשאנחנו במצב של תהייה ובהייה , באי וודאות, בשאלות , החושך מתחיל לשרור ,לעיתים אנו חשים שאנחנו הולכים באפלה ובמילות הפסוק " וחושך .. וזה כל כך חשוך עד שאנו לעיתים מרגישים כאילו אנחנו על פי תהום, מה שמקשה עלינו תנועות והחלטות , הקצב במצב כזה הוא יותר איטי , יש יותר זהירות , יש יותר הימנעות וזה גם יכול להתפתח לחרדה , לפחד, ולהשפיע על התנהגותנו. והפסוק ממשיך " ורוח אלוקים מרחפת על פני המים " במצב זה של תהייה ובהייה, של חושך וחשש ופחד מנפילה מזכיר לנו משה רבנו שרוב גופנו הוא מים, מים שרוח אלוקים מרחפת על פניו .. היינו כשהארץ נמצאת בתוהו ובוהו כשהמחשבה שלי נמצאת בתהייה ובהייה ושם אנחנו חשים בחושך וסכנת נפילה, מזכיר לנו משה את היותנו בנוים מ80%  מים, ושם על פני המים "רוח אלוקים מרחפת" ,יש רוח אלוקים בגופנו , בזרימה הפנימית אצלנו במים שבגוף יש רוח אלוקים ," ויפח באפיו נשמת חיים "  אותה רוח ה' נפח באדם הראשון מרומזת עוד הרבה לפני בריאתו , יש רוח אלוקים שמרחפת , כמין עוגן שתמיד נמצא בתוכנו, ומצפה שנתחבר אליו . ואותה רוח אלוקים אומרת "יאמר אלוקים יהי אור ..." ומיד " ויהי אור" כשרוח כאלוקים בתוכנו אומרת ויהי אור מיד יש אור , מציאות האור זה לא נתון להשפעה חיצונית, זה נתון להשפעה פנימית אישית של כל אחד ואחד , כי יש בנו רוח אלוקים שבכחה להגיד " ויהי אור ומיד יש אור .. וירא אלוקים את האור כי טוב .. אותה נשמה פנימית שלנו שמגלה את האור כי טוב, בכחה לתכלל תהליך פנימי ולהבדיל בן האור ובן החושך, ולהגדיר את האור יום ואת החושך לילה , הדלקת האור הפנימי מאפשרת להגביל את החושך, מאפשרת לאור להאיר את המצב באור שונה ,  ואזי התהייה והבהייה והשאלות שנשאלו, לחלקם כבר יש כיוון, והחושך הינו זמני ומוגבל  , וזה הזמן להתייחס למיימד הזמן , "בראשית ברא" מיימד הזמן בפסוק מתמקד בעבר , כאילו בא להגיד לנו , לא משנה כמה אנחנו בתהיה ובהייה וחווים חושך , מצב זה החוויה של להיות "על פני תהום" היא רגעית וזמנית, ולכן בת חלוף, כשנתחבר לרוח האלוקים בתוכנו ולזרימה של המים נוכל  ליצור לעצמנו את האור ומשם לדעת לקבל החלטות ולהבהיר , לראות את היום ולדעת שיש מקום ללילה, ויש לעיתים חושך, ויש לנו את המשאבים להדליק את האור .    

האדם הבוחר להגיע להנחיה / טיפול בשיטת ה NLP  שואף לשינוי, להשגת מטרה, מטרה שקשה לו להשיג עקב מציאות סובייקטיבית שהוא חווה, מציאות סובייקטיבית  שהוא חש ומרגיש , מציאות שמגבילה אותו בשאיפותיו ואולי אף מטרידה ומפריעה לו לחיות את חייו, היינו מצב חייו באותו הזמן הוא של תהיה ובהייה ולעיתים חושך , בטיפול, המנחה לכשהוא נוכח במתח וסטרס של המונחה , הוא מכוון את המונחה להרגעה, במטרה להפגיש את האדם עם רוח האלוקים שבתוכו מרחפת, הריחוף הינו סמל לרגיעה , לקלילות .  הרפיית הגוף והנפש באמצעות דמיון מודרך מאפשרת מנוחה, מאפשרת לשחרר את הראש מהמחשבות  , ומחברת לרגשות  .

שיטת ה NLP  מדגישה את חשיבות הבנת פרופיל המונחה שהיא מאד משמעותית למנחה בתהליך ההנחיה ולמונחה בתהליך הכרות עם עצמו, ומהווה מרכיב חשוב בהובלת ההנחיה .

ה NLP   מודע לכך ששנהם המנחה והמונחה בני אנוש, וכל אחד מהם חווה את רוח האלוקים בצורה שונה , כל אחד מהם מוגבל בקליטת המציאות שלו עצמו, היתרון של מנחה טוב, הוא שהוא מודע ומכיר מוגבלות זאת, ולמד ורכש ניסיון כיצד להצטרף וליצור אמון , ללוות את המונחה בקריאת המפה שלו , לזהות איך הוא מגדיר את החושך, ומה הוא מרגיש כשהוא בתוכו, המנחה מפגיש את המונחה עם המצב והכאב, ומעודד את המונחה להנכיח אותו להכיר בו ולראות את גבולותיו וזמניותו.  בהמשך המנחה מסייע למונחה להגדיר את המשאבים והכוחות שלו, אלו יסייעו לו להאיר ולראות דרכים נוספות להגדיר את המצב אחרת ואפילו כנכס ללמוד ממנו ולאתר דרכים נוספות לפעול לשיפורו. בדמיון המודרך ניתן להמשיל את התהליך לזרימה של טיפות מים המחלחלים באדמה , ומוצאות דרכים שונות להזין את העץ גם אנחנו כמו המים בהתמדה ובנחישות מאתרים דרכים להעצמת האמונה בעצמנו , להעצמת הביטחון העצמי שלנו , לקבל את עצמנו כמו שאנחנו . ערכים ואמונות עוברים אצלנו בדיקה מחדש והגדרה מחדש. המנחה מאתר את התהליכים המתאימים ליצר שינוי בתפיסה השכלית הרגשית וההתנהגותית ומוביל את המונחה לייצר את השינוי שהוא רוצה לייצר בחייו.

 

  • הצהרת נגישות פיזיים

  • ניוזלטר החודש
    מתנסנט | חוגים